Právě skončily tři projektové dny na naší škole. Žáci připravovali ve třídách program spolu se svými učiteli. Mnozí se domluvili na společném postupu ve více třídách, a to i napříč ročníky. Na chodbách školy jste mohli potkat starší žáky, jak baví svým programem mladší děti; ve třídách bylo nebývalé množství dospělých „návštěvníků“, kteří dětem přinášeli své zkušenosti a postřehy. Některé výsledky z projektů třídy představí na školním vánočním jarmarku. Projekty nabídly žákům poznat se více navzájem, ale také poznat lépe sami sebe.
Projektová výuka soustředí témata různých předmětů do souvisejících celků tak, aby upoutaly žáka svým konkrétním cílem. Žáci při realizaci projektu rozvíjejí současně své vědomosti i dovednosti. Projekt staví žáka před problémové situace a úkoly, přibližuje školu životu za jejími zdmi. Během projektu si žáci vyzkouší svoji podnikavost, rozhodování i překonávání překážek. „Tam, kde jsou překážky, začíná myšlení“, říkával profesor pedagogiky Otakar Chlup.